2016(e)ko abenduaren 20(a), asteartea

II. MULTZOA: Haur eskolaren baliabideak

            Gai honekin sakontzen hasi baino lehen, aipatzea "Baztango haur-eskola: hezkuntzaren arloko proiektua eta proiektu arkitektonikoa bateratzea" artikuluan eta baita "10 ideas clave. La educación infantil" liburuan oinarritu naizela, eta baita klasean aztertutako teorian ere.

Bikote hezitzailearen ideia edo metodoa jarraitzea oso positiboa dela bai ikaslearen eta baita hezitzaileen ikaskuntza prozesurako geroz eta handiagoa dela esan daiteke. Izan ere, bikote hezitzaileak, hala ere, alde negatiboak ere dituela esan behar da, baina lehenik eta behin, bikote hezitzailearekin lan egiteak ekarri dezakeen onurak aztertuko ditut.

Lehenik eta behin, esan daiteke, modu kooperatiko batean lan egiteak zenbait egoeren aurrean izateko jarrera ezberdinak ezagutzeko aukera ematen duela, bai eta gai berdinen inguruko hausnarketak, ideia, iritzi... ezberdinak ezagutzeko eta horien inguruan hausnartzeko ere.

Bestetik ere, haurrekiko sor daitezkeen harremanak eskoz ere esanguratsuak izan daitezkela uste dut, hau da, guztiok harremanatzeko gustuak edo moduak ezberdinak ditugu, hortaz, bi heldu kalse batean egoteak haurrek sortu beharko luketen harremanak sustatzeko aukera handiagoak ematen ditu. Izan ere, ziurrenik heldu batekiko harremana askoz ere errazagoa suerta daitekeelako bestearekin baino.

Bestetik alde batetik, ikuspuntu ezberdinak sortuko dira ziurrenik, hortaz, esperientzia edota ikuspuntu ezberdinak elkarbanatzeko eta hezitzaileen ikaskuntzan aberasgarria izan daitezkeen hausnarketak sortzeko aukerak handiagoak dira modu honetan. Gainera, "Baztango haur-eskola: hezkuntzaren arloko proiektua eta proiektu arkitektonikoa bateratzea" artikuluko eskolaren kasuan, zeina Reggio Emilia, Loris Malaguzzi eta Emmi Pickler-en pedagogia oinarri dutena, hezitzaileak haurrak akonpainatzen egon behar da, behatzen. Hortaz, askoz ere aberasgarriagoa da bi hezitzaile egotea, modu horretan behaketaren eta akonpainamenduaren bidez askoz ere esperientzi aberasgarri bizi izango ahal dute, ondoren bestearekin elkarbanatuz.

Hala eta guztiz ere, zailtasun batzuk izan daitezke bikotre hezitzailean lan egitean, hala nola, koordinazio falta zenbait egoeretan, ikuspegi ezberdinak konpatibilizatzeko zailtasunak, taldeak handiagoak izango direla bikote hezitzaileko klase balean...

Baina, nire ustetan, bikote hezitzaileak askoz ere gauza positiboak ekartzen ditu negatiboak baino, eta zailtasunei dagokienez, horiei aurre eginez, alternatibak bilatzen, besteekin lan egiten ikasten... askoz ere aberasgarriagoa dela uste dut, baina ez bakarrik haurrei begira, baizik eta hezitzaileei begira ere. Izan ere, ikasleei ere besteekin aritzen, errespetuz jokatuz, enpatiaz arituz... nahiko genuke, eta horretarako lehenik eta behin helduok horrela jokatzen ikasi behar dugu, ondoren txikiei hori transmititzeko.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina